چینی‌ها فناوری صفحه نمایش تاشوی سامسونگ را دزدیدند!

0
1975
چینی‌ها فناوری صفحه نمایش تاشوی سامسونگ را دزدیدند!

ایده صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر یا تاشو این روزها در بین اکثر برندهای بزرگ بازار دیده می‌شود و به جز سامسونگ که با فناوری Infinity Flex از قصد جدید خود برای ارائه اسمارت‌فونی با نام احتمالی گلکسی F سخن گفته است؛ برندهای دیگری همچون هواوی و LG نیز به صورت غیر رسمی طرح‌هائی را در این زمینه ارائه کردند و روز گذشته نیز خبری در مورد گوشی تاشوی سونی منتشر شد. امروز خبر جالبی در رابطه با صفحه نمایش تاشوی سامسونگ همه کاربران این برند را شوکه کرده است؛ طبق خبرهای منتشر شده، این فناوری که سامسونگ در طی سال‌ها، میلیون‌ها دلار برای آن هزینه کرده است توسط عده‌ای دزدیده شده و در مقابل چند میلیون دلار به رقبای سامسونگ فروخته شده است!

چینی‌ها فناوری صفحه نمایش تاشوی سامسونگ را دزدیدند!
طبق این خبر در همین رابطه شکوائیه‌ای در کشور کره‌جنوبی توسط وکلای سامسونگ تنظیم شده که به دزدیده شدن طرح‌های پنل ورقه‌ورقه سه‌بعدی انعطاف پذیر OLED یا flexible OLED edge panel 3D lamination اشاره شده است. این فناوری صفحه نمایش تاشوی سامسونگ ظاهرا توسط یک تأمین‌کننده مرتبط با سامسونگ به یک کمپانی دیگر درز داده شده و پس از آن این کمپانی، این طرح‌ها را به قیمت 14 میلیون دلار به دو کمپانی چینی فروخته است. به گفته دادستان منطقه Suwon کشور کره‌جنوبی، شرکت ساسونگ برای توسعه صفحه نمایش تاشوی خود نزدیک به 6 سال زمان و 130 میلیون دلار آمریکا صرف کرده است و حالا این فناوری ظاهرا از طریق 11 متهم در اختیار دو کمپانی چینی قرار گرفته است البته برخی منابع تعداد این متهمان را 9 نفر اعلام کرده‌اند.
داستان منطقه Suwon، افراد مورد اتهام در این پرونده را به ساخت یک شرکت کاغذی (shell company) متهم کرده که اطلاعات رخنه کرده از سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش تاشو را دریافت کرده است. این شرکت طبق این خبر، اسناد به دست آمده را به قیمت 15.5 میلیارد وان (نزدیک به 13.8 میلیون دلار آمریکا) به کمپانی‌های چینی فروخته است.
فناوری صفحه نمایش تاشو به عنوان یکی از چندین فناوری کلیدی در گوشی‌های موبایل سال 2019 در کنار فناوری‌های دیگری مثل حفره درون صفحه‌نمایش و اثر انگشت درون پنل مطرح می‌شود و از این رو بر باد رفتن دسترنج 6 ساله سامسونگ در این رابطه می‌تواند برای این شرکت کاملا گران تمام شود.
در بیانیه‌ای که سامسونگ روز جمعه در این رابطه منتشر کرده، این عمل را “قابل تأسف” برشمرده و از تلاش این شرکت برای محافظت بیشتر از فناوری‌های خود در آینده خبر داده است. هنوز زمانی برای برگزاری دادگاهی در مورد این سرقت معین نشده اما دستگاه قضائی کره هنوز به دنبال دو متهم دیگر در این رابطه بود و گزارش‌ها خبر از دستگیری سه متهم این پرونده دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ