دستاورد اوپو: 10X زوم اپتیکال و اثر انگشت بزرگ‌تر درون پنل

0
1722
دستاورد اوپو: 10X زوم اپتیکال و اثر انگشت بزرگ‌تر درون پنل

دو روز پیش خبرهائی مبنی بر ارائه قریب‌الوقوع فناوری جدید شرکت اوپو برای دوربین گوشی‌های هوشمند با امکان زوم نوری 10 برابری منتشر شد که با راه‌حل ابتکاری اوپو برای 5 برابر زوم نوری در دو سال پیش در MWC 2017 در ارتباط است. امروز طبق انتظار و برنامه از پیش تعیین شده، شرکت اوپو از این فناوری 10X زوم اپتیکال به صورت رسمی رونمائی کرد که به میزان زیادی با خبرهای پیشین انطباق داشت. اوپو در این نوبت برای نمایش زوم اپتیکال البته محصول واقعی و حتی پروتوتایپ یا نمونه اولیه‌ای را ارائه نکرده و تنها به توضیحاتی روی تصویر در این زمینه بسنده کرده است. اوپو البته به دوست‌داران خود قول داده که جزئیات کامل‌تری را در مورد این فناوری در نمایشگاه MWC 2019‌ که ماه آینده در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود ارائه کند.

دستاورد اوپو: 10X زوم اپتیکال و اثر انگشت بزرگ‌تر درون پنل

دستیابی به 10X زوم اپتیکال در این فناوری جدید Oppo ترکیبی از قابایت‌های پیشین و ابتکارات تازه‌ این برند است که این بار ظاهرا برخلاف نوبت قبلی در قالب یک محصول واقعی به بازار ارائه می‌شود. در این فناوری اوپو از سیستم زوم نوری 5 برابری قبلی خود در کنار یک لنز واید بهره می‌برد که با کمک این لنز، محدوده بزرگ‌نمائی دوربین تا 10 برابر افزایش می‌یابد.

ظاهرا جدا از این مجموعه یک ماژول دوربین دیگری نیز برای برداشت تصاویر عادی در نظر گرفته شه که البته تأثیری در میزان زوم دوربین ندارد. به گفته نماینده شرکت Oppo، میزان فاصله کانونی کاور شده توسط این مجموعه در مقیاس 35 میلی‌متری به 15.9-159 میلی‌متر می‌رسد که در مقایسه با بهترین زوم نوری فعلی حاضر در دوربین‌های موبایلی یعنی Mate 20 Pro با فاصله کانونی 80-16 میلی‌متری در مقیاس 35 میلی‌متری شرایط کاملا بهتری را ارائه می‌کند.

ماژول جدید زوم اپتیکال اوپو همچنین دارای لرزه‌گیر اپتیکال دوگانه  دست برای دوربین اصلی و لنز تله‌فتوست که برای این حد از زوم، امکانی کاملا ضروری خواهد بود. به گفته شرکت سازنده، ساخت چنین مجموعه‌ای نیازمند بیش از 100 ثبت اختراع (patent) مختلف در  زمینه تحقیق و توسعه بوده و ت 28 هزار بار نیز تست سقوط از ارتفاع روی آن انجام شده است.

دستاورد اوپو: 10X زوم اپتیکال و اثر انگشت بزرگ‌تر درون پنل

اوپو جدا از این فناوری، از سیستم جدیدی سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش خود نیز رونمائی کرد که به گفته این شرکت، 15 برابر بزرگ‌تر از نمونه به کار گرفته شده در Oppo R17 بوده و می‌تواند در عین واحد دو انگشت را به صورت همزمان اسکن کند. سال گذشته، Vivo دیگر شرکت اقماری هولدینگ BBK که Oppo نیز جزء آن است، گوشی پروتوتایپ یا نمونه اولیه‌ای به نام APEX را به نمایش گذاشت که از سیستم مشابه‌ای برخوردار بوده و تقریبا کل بخش پائینی آن به سنسور اثر انگشت تعلق داشت. نمونه جدید شرکت Oppo در این زمینه که این شرکت از آن به عوان تحربه زیست سنجی یا biometric experience نام می‌برد ظاهرا تا پایان سال جاری میلادی در گوشی‌های واقعی به بازار عرضه خواهد شد.

دستاورد اوپو: 10X زوم اپتیکال و اثر انگشت بزرگ‌تر درون پنل

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ