مونیتورهای 4K و 5K ال‌جی برای مک‌ بوک‌ اپل

0
2481
مونیتور ال جی برای مک‌ بوک‌ اپل

چند روز پیش مک‌ بوک‌ اپل در نسخه‌های جدید رونمایی شد. این لپ‌تاپ‌ها با وجود تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته تنها در دو سایز 13 و 15 اینچی ارائه شده و برای بسیاری از کاربران صفحه‌نمایش کوچکی دارند. از همین رو برخی از شرکت‌ها اقدام به ارائه مونیتورهای مخصوصی براین این دیوایس‌ها کرده‌اند که ال‌جی یکی از این شرکت‌هاست.

دو مونیتور جدید ال‌جی برای مک‌ بوک‌ اپل به ترتیب UltraFine 4K و UltraFine 5K نام دارند و به ترتیب 21.5 و 27 اینچی هستند. مونیتور پیشرفته‌تر این دسته یعنی UltraFine 5K همانطور که اشاره شد دارای سایز 27 اینچی بوده و وضوح آن 2880×5120 پیکسل است. این مونیتور به گفته شرکت سازنده دارای روشنایی 500nits بوده و در پشت آن 4 پورت USB Type-C دیده می‌شود که یکی از این پورت‌ها منطبق با Thunderbolt 3 خواهد بود و 3 پورت باقی‌مانده نیز با بهره‌گیری از استاندارد سرعت USB 3.1 توانایی دستیابی به سرعت 5Gbps را روی کاغذ خواهند داشت. بدین‌ترتیب می‌توان مک‌ بوک‌ اپل را از طریق Thunderbolt به مونیتور متصل کرد و سه پورت USB دیگر را در اختیار داشت. تاندربولتی که از طریق آن مک بوک اپل به مونیتور ال‌جی متصل می‌شود علاوه بر انتقال تصویر توانایی شارژ کردن لپ‌تاپ با توان 85 واتی را داشته و وب‌کم و اسپیکر روی مونیتور نیز از همین طریق توان خود را تامین می‌کنند. انطباق مونیتور با سیستم‌عامل MacOS به معنای امکان تغییر روشنایی و حجم صدا از طریق خود مک بوک است.

مونیتور ال جی برای مک بوک اپل

مونیتور کوچک‌تر ال‌جی برای مک بوک اپل همانطور که اشاره شد UltraFine 4K نام دارد که یک نمونه 21.5 اینچی با وضوح 2304×4096 پیکسل است. در پشت این مونیتور تنها یک پورت ورودی USB Type-C دیده می‌شود که می‌توان از آن برای اتصال مک بوک استفاده کرد. سه پورت USB خروجی دیگر این مونیتور تنها از استاندارد USB 2.0 بهره برده و تنها به سرعت 480Mbps دست می‌یابند. اسپیکرهای استریو همچنان در این مدل نیز حضور دارند ولی خبری از وب‌کم نبوده و توان تامینی این مجموعه نیز تنها به 60 وات می‌رسد.

UltraFine 4K با قیمت 700 دلار و UltraFine 5K با قیمت 1300 دلار به بازار ارائه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ