ویران شدن درآمد HTC برای هفتمین سال متوالی

1
3135
ویران شدن درآمد HTC برای هفتمین سال متوالی

در حالی‌که HTC ظاهرا تمایلی برای ترک بازار موبایل از خود نشان نمی‌دهد و هنوز به آینده این بازار و بازگشت به روند سودآوری امیدوار است، شرایط درآمد HTC هنوز بسیار اسف‌بار و نگران‌کننده بوده و طبق جدیدترین آمار منتشر شده،‌ این شرکت با اعداد و ارقام نا امیدکننده برای ماه دسامبر برای هفتمین سال پیاپی ضرر هنگفتی را برجای گذاشته است و مشخص نیست که این کمپانی تا چه زمانی می‌تواند از این آمار بسیار نگران‌کننده جان سالم به در ببرد.

اگر چند سال پیش صحبت از ضرر و زیان و ایجاد مشکل در درآمد HTC، امری عجیب و غیر معمول محسوب می‌شد، این امر در طی سال‌های اخیر به قدری عادی شده که شرکت دیگری را هم‌سطح با HTC در این زمینه نمی‌‌توان گرفت. HTC که زمانی در همکاری با گوگل، اولین اسمارت‌فون اندرویدی بازار یعنی T-Mobile G1 را معرفی کرده بود حالا حتی از برندهای نظیر سونی و LG که مدت‌هاست با بحران دست و پنجه نرم‌ می‌کنند نیز شرایط بحرانی‌تری داشته و حداقل در افق کوتاه‌مدت، نشانه‌ای از تغییر در این شرایط نیز دیده نمی‌شود.

HTC Exodus 1
HTC Exodus 1

طبق آمار ارائه شده از HTC، این شرکت در ماه دسامبر 2018 با کاهش درآمد 66.36 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2017 روبرو بوده است؛‌ این درآمد البته چندان زیاد نبوده و تنها 1.35 میلیارد دلار جدید تایوان است که چیزی معادل 44 میلیون دلار آمریکا خواهد بود. درآمد HTC در کل سال نیز رقم دندان‌گیری به حساب نمی‌آید و با تنها 23.74 میلیارد دلار جدید تایوان (770 میلیون دلار آمریکا) رقم بسیار پائینی را تشکیل می‌دهد. اگر به دنبال مقیاسی برای کم بودن این درآمد می‌گردید باید به این نکته توجه کنید که درآمد کل سال HTC از درآمد روزانه اپل نیز کمتر است! حتی شرکت بحران‌زده‌ای مثل LG نیز تنها در سه‌ماهه سوم سال 2018 موفق به کسب درآمدی معادل 1.82 میلیارد دلار در بخش موبایل خود شده است.

اگر هنوز اوضاع نابسامان HTC را تیر و تار نمی‌بینید باید به این نکته توجه کنید که همین درآمد ناچیز و اندک نیز با وجود ارائه محصولات جدیدی مثل Desire 12s و گوشی بلاچینی Exodus 1 ماه قبل آن یعنی نوامبر 2018 بار دیگر با 8 درصد کاهش روبرو شده است! درآمد HTC در کل سال 2018 نسبت به سال 2017 با کاهش 61.78 درصدی روبرو شده و بدین‌ترتیب سال 2018 هفتمین سال پی‌در‌پی برای این شرکت با کاهش درآمد به حساب می‌آید.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ