کوالکام و اینتل در حال لابی برای رفع تحریم هواوی!

0
1791
کوالکام و اینتل در حال لابی برای رفع تحریم هواوی!

در حالی‌که قرارگیری هواوی در لیست تحریم آمریکا و متعاقب آن پیوستن گوگل، کوالکام و حتی شرکت ARM به این موضوع شرایط این شرکت چینی را برای ادامه فعالیت، نه فقط در بازار آمریکا بلکه در سرتاسر جهان (البته منهای چین) کاملا در ابهام فرو برده است حالا خبرهایی در مورد تلاش‌ها برای رفع تحریم هواوی به گوش می‌رسید. در تازه‌ترین خبر، حالا نه فقط دولت چین (که برای رفع تحریم هواوی تصمیم به منع صادرات فلزهای کمیاب به آمریکا گرفته است)، بلکه خود شرکت‌های تحریم‌کننده و در رأس آن‌ها، کوالکام و اینتل نیز وارد عمل شده‌اند.

کوالکام و اینتل در حال لابی برای رفع تحریم هواوی!
طبق خبرهای جدیدا منتشر شده، هر دو شرکت کوالکام و اینتل ظاهرا به آرامی و در سکوت در حال کمک به هواوی برای خروج از این شرایط هستند؛ علت این ماجرا را باید در سود هنگفت این سازندگان سخت‌افزاری از مشتری بزرگی به نام هواوی جست‌وجو کرد. هواوی طبق یک برآورد انجام شده در سال 2018 چیزی نزدیک به 11 میلیارد تبادل مالی با شرکت‌های آمریکایی را به ثبت رسانده که نگفته پیداست بزرگانی مثل اینتل و هواوی، از بخش بزرگی از این تبادل مالی متنفع می‌شوند و حذف یک‌باره از معادلات این شرکت‌ها، نه فقط به هواوی بلکه به این شرکت‌های آمریکایی نیز ضربه اقتصادی بزرگی را حداقل در کوتاه‌مدت وارد می‌کند. از این رو طبق این گزارش جدید، شرکت‌هایی از این دست در حال بحث با مقامات کشوری، حداقل برای مستثنی کردن تحریم بخش‌های غیر مرتبط با امنیت ملی هستند. به بیان ساده‌تر، شرکتی مثل کوالکام کاملا مشتاق فروش چیپ‌های موبایلی به هواوی که خطر امنیتی آن‌ها در مقایسه با تجهیزات 5G بسیار غیر محتمل به نظر می‌رسد.
در همین ارتباط چند روز پیش نیز گوگل نسبت به ارائه یک اندروید اختصاصی هواوی که از نگاه گوگل، نا امن به نظر می‌رسد هشدار داده بود

منبع

ارسال یک پاسخ