کیبورد مایکروسافت با سنسور پنهان اثر انگشت

0
2438
کیبورد مایکروسافت با سنسور پنهان اثر انگشت

مایکروسافت همواره از جمله سازندگان بهترین کیبوردهای کامپیوتر به حساب می‌آید. صفحه‌کلیدهای این شرکت همواره از لحاظ زیبایی و کارایی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و البته معمولا ارزان نیز نیستند. به تازگی کیبورد مایکروسافت جدیدی معرفی شده که با تمامی دیگر صفحه کلیدهای دیگر این سازنده یک تفاوت بزرگ دارد. این صفحه‌‌کلید که Modern Keyboard نام دارد نه‌تنها زیبا و پیشرفته به نظر می‌رسد بلکه با یک سنسور اثر انگشت همراه شده که در میان دکمه‌های این کیبورد مایکروسافت خود را پنهان کرده است.

 

Modern Keyboard را می‌توان ادامه‌ای برای Surface Keyboard قبلی مایکروسافت دانست و از لحاظ ظاهری نیز شباهت‌های فراوانی بین این دو دیده می‌شود. بزرگ‌ترین اختلاف اما همانطور که گفته شد به حضور سنسور اثر انگشت در صفحه‌کلید جدید تعلق دارد. این سنسور همانطور که در ویدئوی بالا می‌توان مشاهده کرد در دکمه مجاور Space در سمت راست قرار دارد و برای استفاده از آن تنها قرار دادن انگشت روی این کلید کافی خواهد بود.

کیبورد مایکروسافت با سنسور پنهان اثر انگشت

از قابلیت شناسایی اثر انگشت این دکمه می‌توان برای وارد شدن و لاگ‌این کردن در ویندوز 10 بهره برد یا اینکه با امکان Windows Hello از آن برای ورود به حساب کاربری در وب سایت‌های گوناگون استفاده کرد.

کیبورد مایکروسافت با سنسور پنهان اثر انگشت

این کیبورد فقط برای ویندوز 10 کاربرد ندارد و از آن هم در سیستم‌عامل دسک‌تاپی اپل یعنی macOS و هم در اندروید می‌توان بهره جست. نکته جالب و جدید دیگر در مورد این صفحه کلید امکان کارکرد آن هم با سیم و هم بدون سیم است. قیمت تعیین شده برای Modern Keyboard از سوی مایکروسافت 129.99 دلار است که با وجود جذابیت بالای این قطعه اندکی گران به نظر می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ