همه چیز در مورد گوگل Nest Hub Max صفحه‌نمایش 229 دلاری!

0
1637
همه چیز در مورد گوگل Nest Hub Max صفحه‌نمایش 229 دلاری!

صفحه‌نمایش‌های هوشمند یکی از ابزارهای دیجیتال محبوب در دنیای فناوری به حساب می‌آیند که پس از ارائه آمازون Echo Show و نمونه‌های دیگری مثل لنوو Smart Display‌ بر سر زبان‌ها افتادند. شرکت گوگل در سال گذشته اولین تجربه خود در این رده را با نام Google Home Hub معرفی کرد که با قیمت ارزان 149 دلاری از یک سو در جایگاه مناسبی برای رقابت با سایرین قرار دارد اما نبود دوربین در آن با وجود برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی، یک نقیصه غیر قابل انکار برای این دیوایس به حساب می‌آمد. شرکت گوگل روز گذشته همزمان با رونمایی از پیکسل 3a و پیکسل 3a XL از جدیدترین تجربه خود در این کلاس یعنی گوگل Nest Hub Max نیز پرده برداشت؛ گوگل Nest Hub Max این بار به دوربین مجهز شده و نام Nest در ابتدای آن که یکی از کسب و کارهای متعدد گوگل به حساب می‌آید نیز به این مسئله اشاره دارد. اطلاعاتی در مورد Nest Hub Max پیش از این به بیرون درز پیدا کرده بود اما در این نوبت اطلاعات این مدل به طور کامل و جامع در دسترس قرار گرفته است.

صفحه‌نمایش بزرگ این مدل یک نمونه 10 اینچی لمسی است که به وضوح HD یا 800×1280 پیکسل مجهز شده و بر بالای آن یک دوربین 6.5 مگاپیکسلی با میدان دید 127 درجه‌ای قرار دارد. این دوربین از قابلیت auto-framing یعنی در قاب قرار خودکار سوژه برخوردار بوده و بدین‌ترتیب برای مکالمات ویدئویی، ابزاری ایده‌آل به نظر می‌رسد. سیستم پخش صوتی دستگاه متشکل از 1 توییتر 18 واتی میلی‌متری 10 واتی و یک ساب‌ووفر 75 میلی‌متری 30 واتی می‌شود که مجموعه با کیفیتی را در پخش صدا ایجاد کرده‌‌اند. برای به گوش رسیدن دستورهای صوتی کاربران نیز از میکروفون‌های با میدان عملکرد وسیع (far-field microphones) استفاده شده است. سنور تنظیم نور با توجه به شرایط نوری محیطی، بلوتوث نسخه 5،‌ وای‌فای ac و پشتیبانی از کروم‌کست دیگر مشخصات این گوگل Nest Hub Max را تشکیل می‌دهند.

همه چیز در مورد گوگل Nest Hub Max صفحه‌نمایش 229 دلاری!

در گوگل Nest Hub Max به واسطه حضور دوربین می‌توان از حرکات دست (gesture) برای فرمان دادن به دستگاه استفاده نمود. از جمله این دستورها می‌توان به نگاه کردن به صفحه‌نمایش و سپس بالا بردن دست برای pause کردن مدیای در حال پخش اشاره کرد. دستیار هوشمند Google Assistant این مدل با کمک دوربین، چهره هر فرد خانواده را شناسایی کرده و هر بار اطلاعات مربوط به هر شخص را تنها به خود وی نشان می‌دهد و نه کس دیگری. نکته جالب دیگر اینکه، تجزیه و تحلیل اطلاعات در این مدل به صورت داخلی انجام شده و اهیچ اطلاعاتی به خارج از دستگاه ارسال نمی‌شود.

امکان چت ویدئویی به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین قابلیت‌های این مدل نیز طبیعتا در آن حضور دارد منتهی با اپلیکیشن Google Duo. یک چراغ سبز در بخش جلویی دستگاه، در زمان برداشت ویدئو توسط دوربین روشن می‌شود و هیچ ویدئویی به صورت خودکار ضبط نمی‌شود مگر اینکه شما درخواست کرده باشید. برای رفع همه نگرانی‌های امنیتی، روی این مدل یک دکمه سخت‌افزاری ویژه در نظر گرفته شده که دوربین و میکروفون را به سادگی از کار می‌اندازد.

 

Nest Hub Max همین تابستان با قیمت 229 دلار به بازار آمریکا عرضه شده و قیمت آن در بریتانیا و استرالیا نیز به ترتیب 219 پوند و 349 دلار استرالیا است. نسل قبلی این دستگاه که اینک به جای Google Home Hub حالا Nest Hub‌ خوانده می‌شود نیز از این پس با قیمت ارزان‌تر 129 دلار عرضه خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ