شارپ Aquos R2 کامپکت اولین گوشی جهان با دو notch!

0
2247
شارپ Aquos R2 کامپکت اولین گوشی جهان با دو notch!

کمپانی ژاپنی شارپ در کنار Essential اولین شرکت‌هائی بودند که قبل از اپل از ایده شکاف یا notch بالای صفحه‌نمایش بهره بردند این ایده که با حضور آیفون X فراگیر شد و حالا در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نیز حضور دارد اغلب به عنوان نقص در طراحی عنوان می‌شود و به تازگی حرکت‌هائی از سوی برخی سازندگان پیشرو برای حذف آن آغاز شده که از آن جمله باید به چهار گوشی کشوئی Oppo Find X، شیائومی Mi Mix 3، آنر مجیک 2 و Lenovo Z5 Pro اشاره کرد در این میان شرکت شارپ ظاهرا نه‌تنها مشکلی با این ایده ندارد بلکه در گوشی جدیدا معرفی شده Aquos R2 کامپکت، تعداد این ناچ‌ها را به دو عدد رسانده است! Aquos R2 کامپکت از دو ناچ یکی در بالا و دیگری در پاین گوشی بهره می‌برد که یکی دوربین سلفی و دیگر دکمه Home مجهز به سنسور اثر انگشت را در خود جای داده است.

شارپ Aquos R2 کامپکت اولین گوشی جهان با دو notch!

سال پیش تقریبا در چنین روزهائی،‌شرکت شارپ از گوشی Aquos R کامپکت با صفحه‌نمایش 4.9 اینچی و پروسسور Snapdragon 660 رونمائی کرد. دوربین اصلی 16.4 مگاپیکسلی‌ بود و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی داشت. این گوشی در پائین با حاشیه بزرگی روبرو بود که دکمه هوم را در خود جای می‌داد اما در بالای آن یک نا دایره‌ای کوچک، طراحی بدون حاشیه‌ای را عرضه می‌کرد Aquos R2 کامپکت به عنوان ادامه‌ای بر R کامپکت، مشخصات بالاتری را عرضه می‌کند و طراحی آن به روزتر است. در جلوی گوشی صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی پلاس (1080×2280 پیکسلی) دستگاه دیده می‌شود که شارپ به آن freeform می‌گوید و به لطف دو ناچ در بالا و پائین بسیار کوچک‌تر از اندازه‌ای‌ست که انتظار داریم. نرخ به‌روزرسانی این پنل، 120 هرتز بوده و طبق انتظار به فناوری خود ساخته IGZO شرکت شارپ مجهز شده است. این صفحه‌نمایش دارای پوشش محافظ Gorilla Glass 3.0 بوده و از نمایش HDR10 پشتیبانی می‌کند. نکته جالب در مورد طراحی Aquos R2 کامپکت به سایز دستگاه تعلق دارد که با وجود 0.3 اینچ بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش، ارتفاع گوشی 1 کمتر شده و عرض آن نیز 2 میلی‌متر کاهش یافته است.

شارپ Aquos R2 کامپکت اولین گوشی جهان با دو notch!

Aquos R2 کامپکت که با اندروید 9 پای ارائه می‌شود دارای پروسسور پرچمدار Snapdragon 845 است که از این لحاظ مشابه Aquos R2 خواهد بود. رم دستگاه 4 گیگابایت است و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 512 گیگابایت دیگر) دارد. این گوشی دارای جک هدست بوده و از دالبی آتموس نیز پشتیبانی می‌‌کند؛ ظرفیت باتری دقیقا همان 2,500mAh حاضر در R Compact است که با وجود آنکه ظرفیت پائینی به حساب می‌آید اما با پشتیبانی از شارژ سریع از طریق پورت USB-C، شما را چندان به انتظار پر شدن باتری نمی‌گذارد.

شارپ Aquos R2 کامپکت اولین گوشی جهان با دو notch!

در بخش پشتی گوشی یک دوربین تکی 22.6 مگاپیکسلی مجهز به لنزی با گشودگی f/1.9 دیده می‌شود که از OIS پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گوشی نیز همچنان 8 مگاپیکسلی‌ست. بدنه این گوشی با استاندارد IP68‌ در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است و شاسی پیرامونی آن نیز جنس فلزی دارد.

شارپ Aquos R2 کامپکت اولین گوشی جهان با دو notch!

Aquos R2 کامپکت ظاهرا تنها در ژاپن عرضه می‌شود و هنوز خبری از قیمت آن در دست نداریم.

منبع

ارسال یک پاسخ