Notebook 9 و Notebook 9 Pen: دو الترابوک جدید سامسونگ

0
2601
Notebook 9 و Notebook 9 Pen با قلم: دو الترابوک جدید سامسونگ

الترابوک‌های پیشرفته سامسونگ در سری 9 از چندین سال گذشته به این سو نشانگر نهایت فناوری و دید مجموعه سامسونگ در زمینه کامپیوترهای پرتابل بوده و از لحاظ کیفیت و قدرت می‌توان آنها را به سادگی در کنار رقبای بزرگی مثل مک‌بوک‌های اپل قرار داد. سامسونگ سه سال پیش مدل 12.2 اینچی Notebook 9 را با پردازنده Core M‌ اینتل معرفی کرد. دو سال پیش در CES 2016 از نوت‌بوک سری 9 تازه‌ای با صفحه‌نمایش 13.3 اینچی با پروسسور Core i7 پرده برداشت و در خرداد امسال نیز نوت‌بوک 9 پرو را با قلم S Pen در نمایشگاه Computex تایوان به معرض دید عموم گذاشت. سری الترابوک جدید Notebook 9 سامسونگ که امروز اندکی قبل از نمایشگاه CES 2018 رونمائی شده همچنان مشخصات اصلی این سری یعنی قدرت بالا و وزن کم را حفظ کرده است. الترابوک جدید سری نوت‌بوک 9 سامسونگ در دو رده تولید شده‌ که اولین مدل‌ و شاید جذاب‌ترین آنها Notebook 9 Pen نام دارد این لپ‌تاپ 13.3 اینچی در حقیقت یک نوت‌بوک 2 در 1 بوده که مثل نوت‌بوک 9 پرو معرفی شده در خرداد امسال دارای قلم یا S Pen است. در این مدل از پروسسور نسل هشتم اینتل Core i7 استفاده شده و تا 16 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه SSD دارد. وضوح صفحه‌نمایش تنها فول اچ‌دی یا 1920×1080 پیکسل است که نسبت به رقبای این محصول وضوح پائین‌تری دارد.

Notebook 9 و Notebook 9 Pen با قلم: دو الترابوک جدید سامسونگ

صفحه‌نمایش این مدل با چرخشی کامل می‌تواند در وضعیت‌های مختلفی قرار گرفته و حتی به صورت یک تبلت (در چرخش 360 درجه‌ای) عمل کند. پورت‌های این مدل شامل یک پورت HDMI، یک پورت USB Type-C و یک پورت USB معمولی می‌شود و یک کارت‌خوان microSD و دوربین مجهز به فناوری Windows Hello نیز روی ان وجود دارد.

دو مدل دیگر بیشتر آپدیتی بر نسخه‌های معمول سری نوت‌بوک 9 بوده و در دو سایز 13.3 و 15 اینچی ارائه می‌شوند که هر دو دارای پردازنده‌های اینتل نسل هشتم بوده و تا 16 گیگ رم و 1 ترابایت حافظه داخلی هستند. مدل 15 اینچی همچنین می‌تواند شامل یک گرافیک اختصاصی انویدیا MX150 نیز باشد. وضوح صفحه‌نمایش در اینجا نیز تغییری نکرده و دو پورت فول سایز USB 3.0 نیز در آنها وجود دارد. پورت USB Type-C در نسخه 15 اینچ از Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند و یک پورت اضافی USB 2.0 دیگر نیز در مدل بزرگ‌تر وجود دارد.

در هر دوی این دو الترابوک جدید Notebook 9 از بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین باتری که تاکنون سامسونگ در یک لپ‌تاپ به کار گرفته است، استفاده شده و با ظرفیت 75Whr دوام بالایی از آنها انتظار می‌رود. این دو سری از ماه آینده در بازار آمریکا با قیمتی نامشخص عرضه شده و در مورد زمان ارائه آنها به دیگر بازارها هنوز صحبتی به میان نیامده است.

منبع

ارسال یک پاسخ