جانشین آیفون SE همان iPhone SE ست با حافظه 256GB

0
1682
جانشین آیفون SE همان iPhone SE ست با حافظه 256GB

در طی چند ماه گذشته خبرها در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل به‌عنوان جایگزینی برای آیفون SE سال 2016 بیش از پیش بالا گرفته و از اواسط پاییز سال گذشته نیز نام آیفون 9 از سوی تحلیلگر معروف اپل یعنی Ming-Chi Kuo بر سر زبان‌ها افتاد، هر بار جزییات تازه‌ای منتسب به این گوشی منتشر شد که از آن جمله باید به اولین تصاویر آیفون 9 برحسب اطلاعات و خبرهای تآیید نشده اشاره کرد. با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی از این گوشی در ابتدا خبرهایی از تصمیم اپل برای به تعویق انداختن ارائه این مدل منتشر شد و پس از چندی از قریب‌الوقوع بودن این ارائه، سخن به میان آمد. خبرهای جدید اما نکته جالب‌تری را در بر دارد جایی‌که ظاهرا اپل قصد دارد این گوشی را نه آیفون 9 بلکه به سادگی iPhone SE بنامد. به بیان دیگر اپل به جای یک نام جدید مجددا همان iPhone SE را زنده خواهد کرد.

اپل با این سیاست نام‌گذاری بیگانه نبوده و آن را به خصوص در رده تبلت‌های آی‌پد خود به دفعات استفاده کرده است. به‌عنوان تأیید بر این مدعا باید به تبلیغ یک محافظ صفحه‌نمایش در فروشگاه سایت رسمی اپل (در حال حاضر حذف شده!) اشاره کرد که در آن، یک محافظ صفحه‌نمایش مشخص، مناسب برای آیفون 7، آیفون 8 و آیفون SE اعلام شده است در حالی‌که اگر منظور همان آیفون 8 سابق بود این محافظ صفحه‌نمایش که برای پنل‌های 4.7 اینچی آیفون 7 و آیفون 8 ساخته شده، طبیعتا جایی روی آیفون SE سال 2016 نداشت. بدین‌ترتیب با تأیید اپل در این زمینه نیز دیگر می‌توان با اطمینان از 4.7 اینچی بودن iPhone SE و طراحی یکسان آن با حضور سنسور اثر انگشت یا Touch ID زیر صفحه‌نمایش اطمینان داشت.

جانشین آیفون SE همان iPhone SE ست با حافظه 256GB

دیگر تکته اطلاعات جدید در مورد SE (که شاید پسوند 2020 نیز به همراه آن ارائه شود) به حافظه داخلی آن تعلق دارد که تا پیش از این تنها 64 یا 128 گیگابایت پنداشه می‌شود اما ظاهرا این گوشی در یک نسخه 256 گیگابایتی نیز ارائه خواهد شد. در زمینه رنگ نیز ظاهرا با سه انتخاب مشکیع سفید و قرمز روبرو خواهیم شد. آیفون SE طبق آنچه تا به امروز می‌دانیم به همان پروسسور سری آیفون‌ 11 یعنی Apple A13 Bionic مجهز است و ظاهرا قیمت پایه آن نیز 399 دلار خواهد بود که این گوشی را به ارزان‌ترین آیفون اپل بدل خواهد کرد.

برخی از گزارش‌های پیشین، از نسخه 5.5 اینچی iPhone SE‌ نیز سخن به میان آورده‌اند که حداقل تا به امروز خبری از آن در دست نیست. آیفون SE ظاهرا 10 روز دیگر در 15 آوریل (26 فروردین 1399) به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ