همه دستگاه‌های دارای iOS 13 از iOS 14 هم پشتیبانی می‌کنند

0
1797
همه دستگاه‌های دارای iOS 13 از iOS 14 هم پشتیبانی می‌کنند

تا معرفی نسل بعدی سیستم‌عامل‌های موبایلی شرکت اپل یعنی iOS 14 (که معمولا در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان این برند در ماه ژوئن برگزار می‌شود)، زمان زیادی باقی مانده اما این زمان طولانی نیز مانعی برای آغاز خبرها در مورد این نسخه از iOS نشده است. iOS 14 ظاهرا با تغییرات فراوانی نسبت به گذشته ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها، تصمیم اپل برای جلوگیری از فعال بودن خودکار ویژگی‌های آزمایشی جدید است. اپل معمولا در طی سال‌ها گذشته هر بار با معرفی یک آیفون و یک سیستم‌عامل جدید، قدیمی‌ترین دستگاه‌های سخت‌افزاری حاضر در لیست خود را از دریافت این آپگرید محروم می‌کند بدین‌ترتیب هر بار عده‌ای از کاربران از دایره پشتیبانی نرم‌افزاری اپل خارج می‌شوند. این روند در یکی دو سال گذشته با تغییراتی همراه بوده و گه‌گاه برای دو سال متوالی، لیست دیوایس‌های دریافت‌کننده آپدیت iOS تغییری نداشته است.

همه دستگاه‌های دارای iOS 13 از iOS 14 هم پشتیبانی می‌کنند

حالا ظاهرا در سال جاری میلادی نیز با روندی مشابه روبرو خواهیم شد چرا که طبق یک گزارش جدید و البته تأیید نشده، اپل قصد دارد همه دیوایس‌هایی که در حال حاضر از سیستم‌عامل iOS 13 برخوردارند را به iOS 14 نیز آپگرید نماید. که این به معنای حضور آیفون 6S پنج‌سال و آیفون SE چهار ساله و آی‌پاد تاچ نسل هفتم به بعد خواهد بود. لیست این دیوایس‌ها، بدین‌ترتیب شامل موارد زیر می‌شود:

iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6s
iPhone 6s Plus
iPhone SE
(iPod touch (7th gen

جدا از نسخه جدید iOS، خبرهایی در مورد iPadOS 14 نیز منتشر شده که طبق آن شرکت اپل قرار است دو تبلت قدیمی این شرکت یعنی iPad Mini 4 و iPad Air 2 را از لیست دریافت‌کنندگان این نسخه از سیستم‌عامل حذف کند. متهم اصلی در این حذف البته طبیعتا به چیپ‌ست‌های پردازشی این دو تبلت تعلق دارد که به ترتیب Apple A8 و Apple A8X هستند.

منبع

ارسال یک پاسخ