اپل تولید آیفون XS Max را در سه‌ماه آینده کاهش می‌دهد

0
1702
اپل تولید آیفون XS Max را در سه‌ماه آینده کاهش می‌دهد

شاید برای اولین بار از زمانی که استیو جابز اولین آیفون را در دست گرفت فروش این کالای محبوب در سرتاسر جهان با افت روبرو شده است. راه‌کار اپل برای حل این مشکل پائین اوردن قیمت با برنامه تبادل آیفون‌های قدیمی با گوشی‌های جدید آیفون XS و آیفون XR است که در آن، کاربران حاضر در کشورهائی که اپل در آنها فعال است با تحویل دادن گوشی‌های آیفون قدیمی‌تر خود می‌توانند با یک رقم مناسب اقدام به تهیه یکی از این سه گوشی جدید بنمایند. این البته به این معنا نیست که آیفون XS Max از این پروسه کاهش فروش به دور بوده و روزگار خوبی را سپری می‌کند چرا که به تازگی با انتشار گزارشی از موسسه Citi Research (به نقل از CNBC)، اپل احتمالا در سه‌ماهه سوم سال مالی جاری این شرکت (در فاصله ژانویه تا مارچ 2019) میزان تولید آیفون XS مکس را تا 48 درصد کاهش می‌دهد.

اپل تولید آیفون XS Max را در سه‌ماه آینده کاهش می‌دهد
به ترتیب از راست به چپ آیفون XS Max، آیفون XS و آیفون XR

به گفته CNBC، ویلیام یانگ، تحلیلگر موسسه Citi Research پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر تولید آیفون به میزان 50 میلیون عدد در این بازه زمانی را به تازگی تغییر داده و آن را به 45 میلیون عدد کاهش داده است. به گفته یانگع بخش بزرگی از این کاهش تعداد در تولید به گوشی بزرگ‌تر اپل یعنی آیفون XS Max ‌تعلق دارد.

Citi Research تنها موسسه‌ای نیست که به تازگی از کاهش تولید آیفون در اپل سخن گفته است و برای نمونه Jun Zhang، تحلیلگر Rosenblatt نیز جدیدا اخطاری مبنی بر کاهش 4 میلیونی تولید گوشی‌های هوشمند در مجموعه این برند برای مشتریان خود صادر کرده است. البته پیش‌بینی Rosenblatt با یک تفاوت نسبت به Citi Research روبرو بوده جائی‌که این موسسه بیشترین کاهش تولید را نه به آیفون XS Max بلکه به آیفون XR با 2.5 میلیون کاهش مرتبط می‌داند.

منبع

ارسال یک پاسخ