گلکسی P30 اولین گوشی سامسونگ با اثرانگشت درون صفحه‌نمایش؟

0
1837
گلکسی P30 اولین گوشی سامسونگ با اثرانگشت درون صفحه‌نمایش؟

طبق خبرها و شایعات تأیید نشده شرکت سامسونگ ظاهرا در پی ساخت سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند با نام گلکسی P30 است که احتمالا اولین گوشی‌های این برند با سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش خواهد بود. طبق این خبرها، به جز گلکسی P30 گوشی دیگری به نام P30 پلاس نیز در این سری ارائه می‌شود که تفاوت‌های آن با نسخه اصلی را می‌توان در مواردی مثل سایز صفحه‌‌نمایش، باتری و حافظه رم حدس زد. طبق این خبرها، سری گلکسی P30 تا قبل از پایان سال جاری میلادی (یعنی قبل از ارائه گلکسی S10) عرضه می‌شود. به گفته این منبع خبری، P30 با نام مدل ابتدائی SM-G6200 در دو حافظه 64 و 128 گیگابایتی ارائه شده و رنگ‌های در نظر گرفته شده برای آن شامل چهار رنگ آبی، قرمز،‌ مشکی و صورتی می‌شود. این رنگ‌ها، ساده نیستند و مثل Galaxy A9 Star که چندی پیش معرفی شد در یک طیف رنگی ارائه می‌شوند.

گلکسی P30 اولین گوشی سامسونگ با اثرانگشت درون صفحه‌نمایش؟

نکته جالب‌توجه دیگر در مورد این سری، به صفحه‌نمایش‌های LCD آنها که در منابع خبری متعدد ذکر شده اشاره دارد؛ حضور LCD در این سری در حالی‌که سامسونگ بزرگ‌ترین ارائه‌کننده پنل‌های OLED‌ موبایلی به حساب می‌آید و از سوی دیگر همه سنسورهای اثر انگشت درون صفحه‌نمایش فعلی حاضر در بازار مثل Vivo NEX همگی به پنل‌های OLED‌ برای اجرا نیاز دارند و در صورت تأیید حضور LCD در گلکسی P30 احتمالا با نوع متفاوتی از این سنسور (احتمالا سنسور اثر انگشت التراسونیک) روبرو خواهیم بود.

سری جدید Galaxy P30 به احتمال قوی در ابتدا برای بازار چین که گوشی‌های مجهز به اثرانگشت‌های درون صفحه‌نمایش در آن محبوبیت بالائی دارند عرضه می‌شود و احتمالا تا قبل از معرفی گلکسی S10 این گوشی در بازارهای دیگری عرضه نخواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ